Cam cu o săptămână înaintea momentului plecării am început să caut pe Internet rute, informații despre starea drumurilor și despre taxele care ar trebui plătite pe traseu. Nu m-a interesat foarte mult lungimea traseului, m-a interesat mai mult să fie fără gropi, să nu aibă foarte multe serpentine, pentru că am vrut să plec noaptea, și să merg cât mai pușin posibil prin Bulgaria.
În căutarea mea m-a ajutat foarte mult un topic de pe Softpedia, unde sunt listate cam toate posibilitățile de a ajunge în Thasos cu câteva mici comentarii lângă ele. După ce am citit ultimele pagini din threadul respectiv, mi-am setat cursul: București – Giurgiu – Ruse – Veliko Tarnovo – Gurkovo – Magliz – Tulovo – Stara Zagora – Opan – Simeonovgrad – Harmanli – Keramoti – Thassos.
Podul care leagă Giurgiu de Ruse este în reparații pe partea bulgărească (am găsit pe Internet cum că reparațiile s-ar termina pe 28 august) și se circulă pe un singur sens, alternativ. Am așteptat cam 45 de minute când am trecut spre Bulgaria și doar 10 când m-am întors spre România (norocul meu pentru că eram destul de obosit). Apropo de Podul Prieteniei – taxa de pod este 26 de lei când treci din partea română și 2 euro sau 4 leva când treci din partea bulgărească.
Evident, drumul nu a fost chiar lipsit de peripeții. Și la dus și la întors m-am „pierdut” un pic prin Bulgaria, pentru că hărțile de pe GPS-ul meu nu erau tocmai la zi. La dus am fost oprit de Poliție în Bulgaria, cel mai probabil pentru depășirea limitei de viteză (încetinisem de la 100 km/h până pe la 80 km/h, dar probabil limita pe sectorul respectiv de drum era de 60 km/h). Este posibil ca la oprirea mea să fi contribuit și numărul de România, dar nu bag mâna în foc. Cel care m-a tras pe dreapta părea mai „fioros” (a se citi serios), colegul lui care mi-a luat actele la verificat era mult mai blând. Nu am schimbat multe vorbe cu ei, am plătit o „amendă” de 10 euro și ne-am văzut fiecare de treburile lui – eu de căutatul drumului, ei de vânat mașini.
Am ales să alimentez cu benzină la ieșirea din Bulgaria, prețul fiind mai mic decât în Grecia. În Harmanli este un Shell, o altă benzinărie mai aproape de punctul de frontieră cu Grecia nu am văzut.
Odată intrat în Grecia am fost mult mai relaxat, E85 avea câte o bandă pe sens + o jumătate de bandă de urgență, era un trafic foarte lejer și toți se dădeau din calea ta (unde era posibil, evident) ca să îți facă loc să depășești. Și pe autostradă era aproape pustiu, așa că am ajuns destul de repede in Keramoti, de unde am luat ferryboatul spre Thasos. Traversarea a durat mai puțin de o oră și a costat 16 euro pentru mașină și 3 euro de persoană (plătește și șoferul). Din Thassos City (fost Limenas) am ajuns în 30 de minute în Skala Potamia, zona în care vroiam să ne cazăm.
Și cam atunci am simțit că a început vacanța.
Intrebare: pe autostrada la ce km iesi spre Keramoti si ce iti arata indicatoarele? Ca eu am fost acum 3 ani dar n-am nimerit Keramoti ci Kavalla unde a durat 2 ore traversarea si a fost mai scumpa…
Eu am avut GPS și nu mai știu cu exactitate detaliile. Ieșirea e cea spre Chrysoupoli – Xanthi, kilometrul nu-l mai știu exact. După ce ieși de pe autostradă nu o iei spre Xanthi, ci spre Kavala, apoi se face o ramificație spre Keramoti. Orice rută ai alege, recomand să iei ferryboatul din Keramoti (am înțeles că au și plecările mai dese), chiar dacă cel din Kavala te duce fix în Skala Prinos.
Pingback: Ultima zi de vara... | raluxa.com
colegu’ o singura intrebare am: de ce ai ales intre stara zagora si harmali varianta prin drumul 503 in loc de E85? Cum a fost asfaltul? pare o scurtatura misto fata de varianta prin dimitrovgrad…
merci d’avance
Era mai scurt și mai drept. Asfaltul e bun, cu o singură problemă: o porțiune scurtă, parcă pe lângă Preslavets, cu gropi mai mari și apoi cu piatră cubică. Are cam 1 km lungime, gropile se pot evita ușor, iar piatra cubică nu e deranjantă dacă mergi încet. Scapi de ea cam în 5 minute.