Tot văd pe la televizor reclama următoare la Ford Fiesta cu keyless entry.
Pe scurt, poți să ai cheia oriunde asupra ta, apeși pe un buton de pe mânerul portierei și mașina se deschide. Toate bune și frumoase, dar Suzuki a pus treaba asta pe Swift cam din 2007 sau 2008. Și este extraordinar de utilă, eu am și uitat de existența cheii pentru mașina mea. Singura problemă pe care o am eu cu sistemul ăsta apare atunci când pun cheia în geanta prietenei și mă întorc singur la mașină pentru că am uitat ceva, caz în care va trebui să fac două drumuri în plus.
Dar ca securitate. cat de usor este de copiat semnalul pe care il trimite cheia. Ceva de genul sa treci pe langa geanta si sa copiezi output-ul ?
Nu este așa de simplu de copiat semnalul. Din câte știu, răspunsul se schimbă constant și depinde de un semnal variabil trimis de mașină. Tehnologia seamănă cu cea de autentificare cu ajutorul Digipass-ului care este folosită de bănci.
Sistemul se numeste keyless. In opinia mea este mai mult un instrument de marketing. Eu unul nu-i vad utilitatea, ba mai mult riscul de a pierde cheia este mai mare.
Fiecare producător denumește opțiunea cum vrea, în general.
Eu găsesc opțiunea foarte utilă, dacă am mâinile ocupate nu mai trebuie să mă chinui să apăs un buton de pe telecomandă, apoi să văd pe unde pun telecomanda.
sistemul este pe renault laguna 2 2002. si ala e si mai destept. ai telecomanda la tine in buzunar, masina se dechide cand te apropii de ea si se inchide cand te departezi. trebuie doar sa tragi de maner sau sa impingi portiera. e f utila in cazul in care ai mainile ocupate. dar nu porneste doar daca e cheia pe undeva. trebuie sa introduci cartela aia ca sa poti apasa pe start.
@jeu: Din pacate, carteluta aceea de la Laguna e foarte fragila, se face praf destul de rapid daca nu te porti cu manusi cu ea.
@jeu prefer să apăs eu un buton în plus, situat la îndemână, lângă ușă, decât să se deschidă automat când sunt lângă ea. Mă simt mai în siguranță așa.
Mercedes a pus keyless entry din 1998 pe S-Class.